2014/05/02

VILÁGOSI VÁRROM TÚRA

Néhány hónap múlva elérkezik a giga-mega Pádis-fennsík túra, amire edzek hónapok óta, ezt megelőzően egyik hétvégén kipróbáltuk az edzettnek vélt testünket a legközelebbi romániai hegyen. Nos, még nem vagyok elégedett a teljesítményemmel, főleg hegynek felfele. Viszont az alföldi túráink után igazi látvány tenger tárult elénk a várromból körbenézve.

A túra elején csatlakozott hozzánk egy kedves kutyli, aki leginkább a túravezető szerepét töltötte be. Kemény fából faragták, mert amíg én pihegve csoszogtam fel a várromhoz, ő cikk-cakkban járkálva keresgélte előttünk a gyíkokat.

A rom körül senki sem volt, amikor odaértünk, így kényelmesen nézelődhettünk és fotózhattunk kedvünkre. A vár udvarában tábortüzek nyomait véltük felfedezni. Valószínűleg a helyi fiatalok járhatnak fel hétvégente bulizni.

Kedvenc kilátóhelyemmé vált a három csonkszerű oszlopra néző pont. A vár alatt valószínű jó kis alagútrendszer lehet titkos kijáratokkal. A várudvarban találtunk egy beomlott tetejű alagútnak tűnő járatot, aminek feltárása közben valószínűleg sok érdekes dolgot lehetne találni.

A várat elhagyva még visszapillantottunk, aminek eredménye ez a csodás kép lett (lent). Szerencsére jó időt fogtunk ki, a túra elején szép napos időnk volt, majd végén esett pár csepp eső, így tempósabban haladtunk visszafelé. A kocsinál elbúcsúztunk a kutyustól, akit időközben megetettünk és haza indultunk.

Voltatok már Romániában?

1. Fantasztikus a kilátás, már ezért is megérte felmásznotok oda :) Még életemben nem hagytam el kelet felé az országot, de ahogy látom, fantasztikus kincseket rejt arra a világ :D
    Pusza: Reni

1. Igen, érdemes ellátogatni tavasszal arra felé. :) Sitty-sutty egy nap alatt össze lehet hozni egy ilyen kirándulást. ;)