2014/05/29

BANÁNOS-CSOKIS FAGYI

Cukormentes házi készítésű fagylaltra vágytam, az első recept amit találtam egy végtelenül egyszerű példány volt. Mivel nem hittem az első "primitív" receptnek, tovább keresgéltem. Úgy a negyedik ugyanazon az elven alapuló banános fagyi receptjét elolvasva, elfogadtam a kihívást. :)


Nagy fagyi rajongó vagyok, nincs is jobb ízbomba minimum négy különböző ízű olvadt fagyi márványos összekeveredésénél. :P A banános változatot nem kimondottan szeretem, de ebből a legkönnyebb hűs édességet készíteni. Két banánt és két rúd étcsokokoládét kell felaprítani a nagy fagyi gyártáshoz. Zéró cukor!


Mivel még nem feszegettem a turmixgépem határait, ezért nagyjából félcentis karikákra vágtam fel a banánokat. Egy nagyméretű zacskóba helyeztem szép sorjában a banán korongokat, majd 4 órán át a fagyasztóba száműzve jégre tettem őket.


Ennek a mennyiségnek a felét használtam fel, amihez turmixolás közben adtam 3 evőkanál hideg tejet, hogy krémesebb állaga legyen. Végül megszórtam csokoládé darabkákkal, kettőt kattintottam a fényképezőgéppel és már küldtem is befele, melegebb éghajlatra a kalóriaszegény masszát.


Ezzel a recepttel megoldódott a folyton rám rohadó utolsó banán sorsa, ezentúl mindig tartok felkarikázott banánt a hűtőmben. :) Próbáljátok ki ti is!

Szoktatok saját készítésű fagylalttal ízlelőbimbókat kényeztetni?



2 megjegyzés:

  1. Guszta, majd kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. :) Csak ajánlani tudom!:P
      Amint jobb idő lesz, készítek egy újabb adaggal.

      Törlés