2014/09/03

MAGAS TÁTRA TÚRA: SOLISKO CSÚCS

Augusztus utolsó hétvégéjén Szlovákiába utaztunk túrázni a Magas Tátra hegyeihez. A lábkoptató projektünk igencsak sikeres volt minden szempontból: időjárás, menetidő, balesetmentesség, stb, ennek ellenére szerintem alacsonyabb lettem 1-2 centivel a sok sziklamászástól. :))) Első túránk a Solisko hegy elülső csúcsához vezetett. A túra útvonalának kezdete a Csorba tónál indul, majd szinte nyílegyenesen visz tovább egészen a hegy tetejéig.

Fenyves erdőn keresztül megy az első szakasz, ahol számtalan gomba díszeleg az ösvény mellett a mohás talajon. Gyönyörű látvány volt, ahogy a nap sugarai megvilágították a mesébe illő aljnövényzetet. Imádtam ezt a részt.

Az erdős szakaszt elhagyva ez a kopárság fogadott minket, ami első ránézésre erdőtűz nyomaira hasonlít, de később közelebbről is megtekinthettük a fenyves gyilkoló élősködőt. Úgy néz ki borzalmas a helyzet, sorra dőlnek ki a szép nagy fenyőfák... Remélem sikerül hamar megoldást találniuk a problémára!

Jó hír azok számára, akik nem igazán edzettek, de mégis a magasba vágynak, hogy libegővel felére csökkenthetik a hegycsúcshoz vezető távot. Mi visszafelé éltünk ezzel a lehetőséggel. :) A Magas Tátrában gyaloglást nagyjából úgy képzeljétek el, mintha kettesével vennétek a lépcsőfokokat egy felhőharcoló lépcsőházában. :)

Az alábbi képen látható egy kis combos terep. :) Ha valakinek meghoztam volna a kedvét a keményebb túrához, az kezdjen el lépcsőzni és vádlira gyúrni! Jah, és ami minden hegyre felkapaszkodónak ajánlott: naptejjel bekenni az arcát. :) Nekem sikerült első nap elfelejtenem.

Ezen a képen látható a Csorba tó, ahonnan indultunk. Jó messzire el lehetett látni, de nekem mégis az ellenkező irányban levő látvány tetszett jobban (első kép).

A kereszt árnyékában 2100 méter magasan láthattok, itt igencsak ritka már a levegő, ami nekem némi tüdő fájdalommal is járt később, de ehhez a pulzusszám emelkedésemnek is volt jócskán köze. Ez volt az első alkalom, hogy ilyen magasra jutottam, másnap ezt a rekordomat is megdöntöttem, de erről majd később lesz fényképes élménybeszámoló.

Remélem egyszer Ti is eljuttok önerőből egy hasonló méretű hegy tetejére! Örülök, hogy lehetőségem volt ilyen szép természeti csodával a cipőm talpát koptatnom. :) A lábaim még nem állnak szóba velem, így az ő nevükben nem nyilatkozhatok. :))) Ettől függetlenül ajánlom mindenkinek a hegymászást! :)

Szeretnétek ilyen magasra feljutni valamikor?

1. Gyönyörű helyeken jársz. Félek a magasban, ezért maradok a képek nézegetésénél :)

1. Köszi. :)
      Sajnálom, hogy a félelem visszatart, noh, de hátha egyszer legyőzöd!;)