2014/06/19

LISZTES MÚMIA ARCMASZK

Az utóbbi időben leginkább a spájz polcait nézegetem természetes szépségápoló szerek után kutatva a drogériák polcai helyett. Mélyen legbelül persze én is a finom illatú, szép csomagolású kence-ficékre vágyom, noh de a saját érdekemben követnem kell az életmód váltás feltételeit. Nyári arcpakolás receptek közt szörfölgetve találtam rá a lisztes arcmaszkra.


Annyira képtelenségnek hangzott, hogy ez az egyszerű víz+liszt kombináció bármit is ér, hogy muszáj volt letesztelnem. A teljes kiőrlésű liszt (rozs, zab, árpa, búza) szépítő hatásai a következők: 
- B-vitamin tartalma a sejtek anyagcseréjében és a tiszta, ragyogó arcbőr megőrzéséért felelős
- E-vitamin tartalma öregedésgátló
- az aminosavak pedig a bőrszövet regenerálódását segítik elő.


Elméletileg ez a lisztes trutymó minden bőrtípusra tálalható. Nekem vegyes van, és ízlett neki. :)


Három kávéskanál rozslisztet kevertem össze annyi vízzel, amitől krémesen kenhető állagot kapott végül a massza. Langyos vízzel kellemesebb az arcra kenni. 



A legjobb az egészben, hogy kétféle arcápolási technika közül választhatunk. Az első verzió szerint a kész lisztpakolást az arcunkra kenjük, hagyjuk hatni 20 percig, majd óvatos körkörös mozdulatokkal ledörzsöljük az arcunkról, ezután a maradékot langyos vízzel leöblítjük. 


A másik verzió szerint pedig mumifikálódunk egy kicsit. :) Ha valaki nagyon kemény, valamilyen hajpakolással egybekötve körültekerheti a fejét gézzel, mint ahogy régen a múmiákkal tették. Én kisebb-nagyobb gézlapokat vágtam, amiket aztán az arcomra és a nyakamra tapasztottam.


Elméletileg a zsíros, pattanásos bőrrel megáldottak keverhetnek hozzá víz helyett paradicsomlevet. Én nem akartam még ennél is rémisztőbben kinézni. :D Nos, nem mondom, hogy könnyen meg lehet szabadulni a liszttől, viszont a gézlapok lehúzása közben igencsak meg volt a lehúzható arcmaszk hatás. :) A végeredmény pedig, wow! A pórusaim tisztábbak lettek és a liszt egyúttal össze is húzta őket. Nem mondom, hogy minden héten meg fogom csinálni ezentúl, de felkerült a wellness kellékek lis(z)támra. :)

Próbáljátok ki aztán meséljetek, meg küldjetek mumifikált képet magatokról! :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése