2014/01/02

DIÓKÉREGBEN SÜLT BIRSALMÁS-BARACKOS MUFFIN

Mostanában nagyon szeretem a saját készítésű birsalma kompótomat (:P), mivel meglepően jól sikerül minden alkalommal. :) Főzés területén a kompótkészítésben vagyok a legerősebb, ezért arra gondoltam, ha valami közepesen jóba szuper jót tesz az ember lánya, akkor a végeredmény csak nagyon jó lehet. :D Lényegében így született meg a Diókéregben sült birsalmás-barackos muffin receptje. 


A felsoroltak mellé még a szokásos muffin alapanyagokat kevertem, plusz egy mókás kanálnyi Mézeskalács fűszerkeveréket, ebből mostanában mindegyik sütimbe lapátolok egy keveset. Rászoktam az ízére. :)


Ennél a receptnél azon kaptam magam, hogy rémálmaim szakácsnőjévé váltam, ugyanis mindent csak ránézésre mértem ki. Kezdő konyhatündér koromban nagyon utáltam, ha valakinek a receptjében az "ízlés szerint, illetve a ránézésre ennyit" kifejezések szerepeltek. :). Mára már elszakadtam a dekázgatós muffin receptektől. Igazából már fogalmam sincs mi az alaprecept....
Nos, nagyjából egy-két marék diót használtam fel, ami Marcsi marokkal mérve 3-at jelent. :)


A birsalmát nem markolásztam (:D), úgyhogy más mértékegységet kell megadnom, ha jól számolom 10 különböző méretűt aprítottam fel. :) Azt hiszem aki eddig szerette volta kipróbálni ezt a receptet, mostanra már elment tőle a kedve. :)


A gyártás folyamata eképpen zajlott: a szilikonos muffin formába beleraktam a papírkosarakat (ez csak akkor logikus, ha mindenképp papírban sült muffint akarunk, és nincs méretarányos tepsink hozzá), majd mindegyikbe egy kanál tésztát csorgattam, erre ráhelyeztem kosaranként 2 db birsalmát, majd a papír befogadó képességének 3/4-ét használtam ki tészta csorgatásra. Végül az apróra vágott dióval megszórtam a tetejüket.


A tepsiben katonás sorrendben, egymástól 1,8 mm-re helyeztem volna el, ha gyogyós lennék :) Szerintem nyersen szebb, mint sülve. Sütési idő: ránézésre és egy kis szurka-piszkálással állapítható meg.


Így néz ki felülről és közelebbről:


Kávé elé kiváló édesség, mellé már kevésbé. :)

Ettetek már birsalmás muffint?
(Ha nem, ezek után ennétek?:D)

1 megjegyzés:

  1. Én még nem ettem, de nagyon meghoztad a kedvem hozzá, mivel ez a muffin valami istenien néz ki! :)

    VálaszTörlés