2013/12/19

PIZZA KARÁCSONYFA TESZT

Már évek óta szeretnék pizzát enni december 24-én. :) Rendelni ugyebár nem lehet, ezért idén úgy döntöttem elkészítem magamnak. Annak érdekében, hogy tökéletes stresszmentes karácsonyi ebédet kreáljak, elkészítettem a prototípust. 


Tészta:
* élesztő *
* só és cukor *
* 1-2 deci tej *
* finomliszt *
* rétesliszt *
* olaj *

A tészta szokásos uncsi módon készült, felfuttattam az élesztőt a tejben sóval és cukorral elkeverve. Egy keverőtálba öntöttem, hozzáadtam a liszteket és talán az olajat is (ebben nem vagyok biztos, mert csörgött a telefonom és nem emlékszem, hogy beleöntöttem-e vagy sem :)). Pihentettem fél órát, majd adtam még hozzá lisztet, összegyurmáztam, kinyújtottam tojás alakúra. Egy késsel fenyőfa alakot formáltam a fél cm vastagságú tésztából, majd megkentem sűrített paradicsom és sima paradicsomlé koktéllal, amit oregánóval, sóval és borssal fűszereztem.


Sajtkabátos kolbászok a gömbdísz szerepet kapták, a kukorica szemek füzérként álltak össze, az olíva bigyi-bogyók pedig akasztós mini gömbdíszként jelentek meg a fán.


Sajti-pajti nélkül nem pizza a pizza, ezért vastag hótakaróként hullott a karácsonyfára.

Jó móka volt elkészíteni, már alig várom a 24-ét! :):)


3 megjegyzés:

  1. Jujj nagyon klassz ötlet, imádom a blogodat olvasni!!! Olyan jókat találsz ki!!
    Boldog Karácsonyt!!

    VálaszTörlés
  2. Aranyos vagy, köszönöm. Remélem még sok érdekességgel tudok majd előállni!:) Boldog karácsonyt Neked is! :)

    VálaszTörlés
  3. a legjobb karácsonyfa - még ehető is! :)

    VálaszTörlés