2015/11/13

RECEPT - KÚTBAN KELT KALÁCS

Ez a recept számomra nagyon különleges, mivel még anyukám készítette gyerekkoromban. A varázsa, a tészta hideg vízben való kelesztésekor fogott meg. Az őszi kellemes napsütést kihasználva, gondoltam készítek egy cikket erről a finomságról. :) Egyszerű hozzávalókból készül, amolyan régi parasztasszony módra, gyanítom akkoriban valóban kútban történt a kelesztés. A tészta kelesztésének külön jót tesz, ha közben fotózzátok. :D (Viszont sütéskor már ne instázzatok, mert könnyen lepirulhat az alja.:D:P) A receptet és a fényképes elkészítési módot a Tovább-ra kattintva nézhetitek meg.



Hozzávalók:

- 20 deka zsír
- 2 db tojás
- 3 deka élesztő
- 2 deci tej
- 2 evőkanál tejföl
- 1 kávéskanál só
- 1 citrom leve + reszelt héja
- liszt, amennyit felvesz ( kb 60 deka)
- cukor a "panírozáshoz"

6 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes, nem is hallottam még ilyesmiről!
    Régebben nagyon sok kelt tésztát készítettem, de mostanában viszonylag keveset (a paleos kelt tésztát még sajnos nem találták fel).
    A víz milyen hőmérsékletű, amiben keleszteni kell?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legszívesebben újra elkészíteném, mert túl hamar elfogyott. :)))
      Hideg vízben kell keleszteni.

      Törlés
  2. Nekem régen dédikém sütött ilyet! De finom volt házi kakaóval :). Ma már tudom, hogy a lassú kelesztés a titka. De ma már kerülöm a glutén és a cukrot, szóval marad a nosztalgia. , Ezért is köszönöm a posztot, amely előhozta a dió- vagy meggyfa alatt elköltött nyári uzsonnákat és a rég elment dédikémet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy előcsalta a cikkem a régi szép emlékeid. ;)
      A cukorral én sem vagyok jóban, de ennél a receptnél még pont elviselhető mennyiség van a kalácson.
      Egyébként és kávéba mártogatva ettem egy darabig, de a kávé túlságosan dominált, így maradtam a száraz verziónál. :)

      Törlés
  3. Uhh nagyon guszta! :) Mennyi ideig kell keleszteni, ill. sütni (és azt hány fokon)?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ám. :P :)
      Kb egy óra kelesztés után, 15-20 perc 200 fokon, de az én sütőm égetni szeret ezen a hőmérsékleten, ezért közepes hőfokon bő fél órán át sütögetem.

      Törlés